23. nap – Szubtrópusi szigettúra

Az utolsó napunkat reggeli tornával kezdtük: az ablakunkból rá lehetett látni a közeli emeletes házak tetejére, ahol néhányan reggeli tornájukat végezték. 🙂

Kilátás a szobánkból

Utoljára ettünk dumpling-ot és kínai fánkot, mielőtt elindultunk a kikötőbe. A célunk Cheung Chau kis szigete volt – picit strandolni akartunk. Gyors komppal mentünk, kb. 50 percig tartott az út.

Reggel 10 óra volt, így nem voltak még sokan. A sziget legnagyobb strandja szép homokos volt. Táblák figyelmeztettek cápaveszélyre, meg a rossz vízminőségre, nem tanácsolták a fürdést. De legalább őszinték… Úgy döntöttünk, sétálunk egyet a part menti ösvényen. Reggel még esett az eső, most meg tűzött a nap – így aztán trópusi párás levegő volt. A tücskök olyan hangosan ciripeltek, hogy már szinte fájt. De a legrosszabb a szúnyogcsapás volt. Félúton vissza is fordultunk, mert már másképpen nem tudtunk menekülni előlük.

A sziget legnagyobb strandja

Útközben volt egy kis templom - így nézett ki az oltár
A sziget kikötője

Betértünk egy kis utcai konyhába (nem hongkongi elegánsan, hanem csúnya kínaiul nézett ki), reméltük, itt kapunk még egy utolsó finom kaját. Hát nem. Maggi szósszal tálalták a húst… ez akkora sokk volt, hogy menekültünk szabályosan a komphoz és vissza a városba.

A kompból fényképezve Hongkong-Island

Itt meg aztán ugyanazt tettük, amit mindenki Hongkongban: vásárolgattunk.

Míg aztán 17 órakor elhoztuk a hátizsákjainkat a hotelből. Az utolsó villamosozásunkkor Jan kicsit már berágott, mert ugye a kínai méretű plafon túl alacsony volt a hatalmas hátizsáknak. 🙂

Az Airport Express vonattal fél óra alatt kiértünk a reptérre. Nagyon modern, még ingyenes internet is volt.

20 órakor indult a gépünk Pekingbe. Az átszállás ott gond nélkül zajlott. Csak sajnos a maradék pénzünkért (50Y) nem tudtunk kínai dolgokat venni, mert késő volt, és csak egy nyugati Duty-Free-Shop volt nyitva 🙁