8. nap – Az agyagkatonák

A 9 órás éjszakai út szerencsére hamar és nyugodtan telt el, mígnem a szokásos reggeli kintről jövő hörgős-köpős zajra ébredtünk. A Xiangzimen Youth Hostel-t már előre lefoglaltuk, így itt is minibusszal jöttek elénk. A hatalmas „Courtyard“ stílusú épület inkább Hotel, mint Hostel volt, szép és ízlésesen berendezett (130Y/éj). Leraktuk a hátizsákokat a szobánkban és már indultunk is tovább a napi cél felé: az agyagkatonákhoz. A vasútállomásig gyalogoltunk. Xian hatalmas város (4,5 millió lakossal) és egyben modern is. Mindenhol mobil-boltok, ruhaboltok és bankok. Ami nagyon divatos manapság: menyasszonyi ruhaboltok (akár 4 emeletesek is). Ezek nem csak ruhakölcsönzők voltak, hanem inkább egész esküvőszervező üzletek, mindent megszerveztek, ami a házassággal kapcsolatos. A fiatal párok sok pénzt adnak ki az esküvőre. Szóval, ha egyszer Kínába vándorolunk ki, akkor tuti egy ilyen boltot nyitunk.

Aztán bementünk 2 bankba, hogy beváltsunk egy traveller-checket, hát nem vártuk ki az 1 órás sort. Egyébként a neten található információk már elévültek, mert az előkészületekkor mindenhol azt olvastam, hogy automaták csak nagyvárosok nagyobb bankjaiban vannak. Ez nem igaz; szinte mindenhol van automata. Mivel az ország abszolút biztonságos, nem éri meg a herce-hurca a traveller-checkkel.

Az agyaghadsereg kb. 20 km-re van a belvárostól. Természetesen mehettünk volna szervezetten, de inkább a kalandosabb és olcsóbb megoldás választottuk: a hivatalos tömegközlekedési eszközt. A busz 1 óra alatt visz ki 11Y-ért és gyakorlatilag a kapu előtt áll meg.

Erőmű a lakónegyed közepén

A terület elég nagy, és jó sokat kell gyalogolni a 3 csarnokig – de így legalább a tömeg is eloszlik. Az első csarnokban van a legtöbb katona. A második csarnok jóval kisebb, itt a vezérek tábora van.

A nagy csarnokban
Minden katona különböző
Egy katona közelről

A harmadik meg szinte csak egy földhalom, mert nem ássák ki a többit addig, amíg nem találják meg annak a módját, hogyan lehet meggátolni, hogy kiásás után elveszítsék a színüket. Ugyanis szép színesek lennének, de kiásás után ez eltűnik. De fantasztikus, hogy minden egyes katona másképp néz ki!

A 3. csarnok nincs teljesen feltárva
Eredeti színben

Visszaérve a városközpontba a muszlim-negyedbe vetettük magunkat, mert meghaltunk éhen és itt sok kis étkezde volt. Itt teljesen más ételek voltak, mint eddig megszoktuk. Végigsétáltunk a negyed piacközein, ami teli volt utcai konyhákkal (abszolút nomád körülményekkel) és utcai árusokkal. Itt láttuk az első énekesmadarakat kalitkában.

Mi fagyit nyalunk az utcán - a kínaiak disznólábat szopogatnak
Egy tipikus utcai konyha

Sok édességet árultak, de itt is meg kellett tapasztalnunk, hogy semmi sem igazán édes, ami édesnek néz ki – mindennek sós utó- vagy mellékíze van. Szörnyű volt, szinte minden próbálkozásunkat ki kellett dobni, mert számunkra ehetetlen volt. Pedig mi tényleg nyitottak vagyunk az újdonságok iránt.

Ja! Még valami: Kínában sehol, de sehol nem láttunk szerencsekekszet – ott nem létezik.

Így aztán (szégyellem bevallani), hogy végre megint ehessünk valami édeset, vettünk a McDonald’s-ban 2 banánpitét (2db/7Y)(mint itthon az almás pite ott banánnal töltve). Nagyon fincsi volt. Egyébként a hamburger, a pizza és társai tabu volt az egész utazás alatt.

Este a hostelben dumpling-party volt. Saját magunk készítettük a kis hússal töltött batyukat. Finomra sikerültek, jól belaktunk vacsorára.

Dumplingparty

Sötétedés után elmentünk sétálni és fényképeztük a kivilágított városfalat, illetve annak a déli kapuját. Nagyon pezseg az éjszakai élet Xianban, sok európai stílusú bár van (majdnem európai árakkal). De a „normál” lakosoknak természetesen a közkedvelt tömeges tánc marad, itt láttuk a legnagyobb csoportosulást.