09.11.- 15. Cusco

DeutschMagyarFoto

Wir sind mit dem Nachtbus von Arequipa nach Cusco gefahren – aber bevor wir schlafen durften, spielten wir Bingo. Leider haben wir nicht gewonnen, aber unser homo Bus-Stewart sang für uns noch 2-3 Lieder.
Wir machten uns gleich früh auf den Weg um unseren Ausflug zu Machu Picchu zu organisieren. Diesen und am nächsten Tag machten wir dann Stadtbesichtigung, die Innenstadt von Cusco ist wirklich sehr schön: viele Reste von Inkamauern, weiße Häuser mit Holzbalkonen stb. Auf dem Hauptplatz (Plaza de Armas) fand jeden Tag eine kirchliche Prozession oder irgendein Aufmarsch statt. Hier war aber natürlich alles sehr touristisch, und die Restaurantpreise waren auch ziemlich hoch.
Wir besuchten das Inka Museum, das aber leider eine Enttäuschung war, keine ordentliche Beschreibungen, keine Geschichte.
Am letzten Tag sind wir auf den Hügel über der Stadt hochgeklettert, um eine der bedeutesten Inka-Ruinen Sacsayhuamán besichtigen zu können. Die riesigen Steine als Mauer waren wirklich beeindruckend, Schade, dass die Spanier damals die meisten auseinandertrugen, um sich Häuser bauen zu können.

Éjszakai busszal utaztunk Arequipaból Cuscoba – de mielőtt még elaludtunk, mindenki bingót játszott. Sajnos nem nyertünk, de jutalmul a meleg buszkalauz két dalt is énekelt nekünk 🙂
Ismét szerencsénk volt a taxival; ugyan alkudnunk kellett, de épen megérkeztünk a Casa de mi abuelo nevű szállásunkra. Reggeli után elindultunk szervezni a túránkat a Machu Picchura.
A belváros nagyon szép, a kis utcák, a fehér házak a faerkélyekkel és a régi nagy inka kövekkel. De nagyon sok helyen húgyszag van, főleg ha kisüt a nap. Egyébként minden nap esett egy kis eső – már nagyon régen nem láttunk esőt, hozzá kellett szoknunk. A főtéren (Plaza de Armas) szinte minden nap volt valamilyen felvonulás, ünnepség vagy sztrájk. Az éttermek árai nagyon magasak, de a souvenirek (főképp a ruhák) nagyon olcsók.
Megnéztük az Inka Múzeumot, ami sajnos csalódás volt. Csak tárgyak kiállítva, semmi történelem, leírások alig.
Az utolsó napunkon felsétáltunk a város feletti domb tetejére, ahol az egyik leghíresebb inka romot, a Sacsayhuamán-t néztük meg. Sajnos, a spanyolok a házaik építésére a kövek nagy részét elhordták, mégis maradtak még hatalmas, szépen kidolgozott kövek falként.