09.13. – The Sacred Valley

DeutschMagyarFoto

Wenn man in Cusco ist, muss man natürlich auch das berühmte Tal der Inkas auch anschauen, vor allem die Ruinen von Pisac und Ollantaytambo. Wir besuchten diese im Rahmen eines Tagestrips. (20 Sol). Auf dem Markt von Pisac (das Dorf ist über sein Silberschmiederei bekannt) kauften uns schöne Ringe. Die Terassen von Pisac waren sehr beeindruckend – Wahnsinn wieviel die Inkas über die Termperaturregelung und Landwirtschaft wussten.
Ollantaytambo war noch beeindruckender, schade, dass der Tempel an der Spitze wegen den Spaniern nicht fertiggebaut werden konnte.
Nach einem leckerem Abendessen nahmen wir den Zug nach Aguas Calientes.

Ha az ember Cuscoban van, akkor meg kell néznie a Machu Picchun kívül a többi jelentős inka emlékhelyet is. Mi ezt összekötöttük a Machu Picchu megtekintésével és befizettünk egy egynapos buszos túrára a Sacred Valley-ba (szent völgybe) (20Sol alkudással). Így reggel megnéztük a piacot Pisac-ban (Itt vettünk két szép ezüstgyűrűt, hisz a falu az ezüstművességéről híres), majd a falu fölötti hegyen lévő régi inka települést és teraszos földeket jártuk be. Lélegzetelállító, hogy milyen ismereteik voltak a földművelésről, a hőmérséklet szabályozásról és öntözésről). Urubamba falujában megint csak drágán lehetett volna ebédelni, így jó, hogy vittünk magunkkal empanadát, mert a faluban nem nagyon volt más lehetőség.
Ollantaytambo romjai lélegzetelállítóak voltak, sőt a völgyben elterülö falu is szép nyugodt volt.
Itt aztán elhagytuk a csoportunkat, és egy kis étteremben ütöttük agyon az idöt, amíg a vonatunk (33USD) 19 órakor Aguas Calientesbe indult. 1,5 órás rázós út után érkeztünk meg ebbe a túrisztikai központba, ahol elfoglaltuk a szállásunkat és már aludtunk is – vagyis próbáltam, eléggé izgatott voltam a másnap miatt.