05.07. – The Observation Point and the ice rain

DeutschMagyarFoto

Wir glauben unseren Augen kaum – die Sonne scheint! Nichts wie wieder hoch nach Zion. Wir saßen um 7.45 schon im Shuttlebus und fuhren zu Weeping Rock. Im Zion NP ist die Wanderung zum Angels Landing sehr berühmt (Der Angels Landing (dt. Landeplatz der Engel) ist ein 370 Meter hoher Fels), der uns nicht so sehr angetan hatte – wir wollen mehr Landschaft bei der Wanderung sehen. Unser Ziel ist also der Observation Point – und diese Entscheidung war auch gold richtig! Die Tour ist nicht ganz ohne – 650m Höhenunterschied, aber Wunderschöne Natur – schöne Felsen, herrliche Aussicht, interessanter Canyon – es war alles dabei. Leider kurz vorm Ziel hat es angefangen heftig zu hageln, mussten kurz anhalten, es hat richtig weh getan. Nach 5-6 Minuten war alles vorbei und kam wieder die Sonne durch. Oben hat man dann einen gigantischen Blick auf den Canyon – und sogar der Angels Landing wirkt klein vor unseren Füssen. Wir haben uns nicht lange oben aufhalten können, weil schon die nächsten Wolken kamen und den nächsten Schauer kriegten wir schon auf halber Strecke ab. Es war trotzdem eine perfekte Wanderung (ca. 4 Std. haben wir gebraucht) – und bis wir unten waren, schien die Sonne wieder.
Durch den Tunnel fuhren wir Richtung Osten über den Red Canyon zu Bryce Canyon – unterwegs teilweise Weltuntergangsstimmung.
Wir kauften beim Eingang zum Bryce Canyon Subs bei Subway und heizten zum Sunset Point, weil gerade die Sonne gnädig zu uns zu sein schien. Das sog. Amphitheater ist wunderschön, aber die schönste Sicht hat man definitiv vom Bryce Point aus.
Wir übernachteten 20 Meilen außerhalb von Bryce – in Cannonville in Grand Staircase Inn (waren sehr zufrieden).

Reggel alig hiszünk a szemünknek – süt a nap! Reggeli után már tüztünk is vissza Zion felé. Már 7.45-kor ültünk is a shuttlebuszban és Weeping Rock-nál szálltunk ki. A Zion Nemzeti Parkban az Angels Landing („angyalok leszállóhelye“) a leghíresebb sziklaformáció, sokan ide mennek fel – pedig a túra elég nehéz és rossz idöben veszélyes is. De nekünk már elözö nap sem tetszett valahogy, mi inkább olyan célt szerettünk volna, ahol többet lehet látni a természetböl útközben. Ìgy az Observation Point-hoz vezetö utat választottuk – és ez nagyon jó döntés volt. Ugyan ehhez a 4-6 órás túrához is jó kondíció kell, hisz 650 métert kell felfelé megtenni. De megérte, mert a táj gyönnyörü volt, a sziklák változatosak és még egy kanyot is átszeltünk. Már majdnem fenn voltunk amikor a jégesö tört ránk – hatalmas szemekben esett, szinte fájt, de 5-6 perc múlva már sütött is a nap. Fentröl a kilátás gigantikus volt – söt az Angels Landing is kicsinek tünt a lábunk alatt. Sajnos nem maradhattunk sokáig, mert újabb felhök gyülekeztek, így félúton mégegyszer elkapott minket egy zuháré.
Az alagúton keresztül kelet felé hagyjuk el a Zion parkot és mindenhol szép, színes vesznek körül minket. Aztán egyre sötétebb lett a hangulat míg a Red Canyon-hoz értünk, végül a Bryce Canyon-hoz. Az útkeresztezödésben vettünk két sub-ot vacsira és úgy „rohantunk“ a Sunset Point-hoz, mert pont picit kikukucskált a nap.
Az amfiteátrum gyönyörü, de miután szinte teljesen körbejártuk, biztosak vagyunk benne, hogy a Bryce Point-ról van a legszebb kilátás.
A 20 mérfölddel távolabb lévö Cannonville-ben éjszakáztunk, meg voltunk elégedve a Grand Staircase Inn-nel nagyon.