05.21. – Yosemite National Park

DeutschMagyarFoto

Wieder hieß es früh aufstehen, frühstück, tanken und los. Wir fuhren die HW41 hoch zu Yosemite National Park – dem beliebtesten Nationalpark in der USA – und wir ja schon zum 2. Mal. Dementsprechend waren auch viele Touristen unterwegs – jedoch hatte man nicht das Gefühl, dass es überfüllt wäre.
Wir fuhren erstmal hoch zu Washburn und Glacier-Point. Von diesen Punkten hat man einen wunderschönen Blick ins Tal, auf den Half Dome und El Capitan außerdem auf den gesamten Yosemite Wasserfall (der ja eigentlich aus 3 Teilabschnitten besteht)
Dann fuhren wir ins Tal runter und hielten an jedem wichtigen Punkt an und wanderten zu den Wasserfällen, wie zu Bridal Veil Fall oder direkt zu Yosemite Fall.
Es war mal wieder ein langer Weg, bis wir wieder unten waren und unser Tagesziel – Los Banos erreicht haben – wo natürlich wieder überall nur spanisch gesprochen wurde. Unser Vagabond Inn war aber echt super – konnten sogar Wäsche waschen bevor wir bei Denny’s mal wieder Quesedillas aßen.

A gyors büféreggeli és tankolás után már 7 óra 30-kor úton voltunk. Hegyes, dombos, legelős tájakon haladva a 41-es út mellett a fű már mindenhol sárga (május közepén). A Yosemite Nemzeti Parkban most is kirándulók tömege volt. Azonban olyan óriási a terület, hogy ez egyáltalán nem volt zavaró körülmény. Washburn kilátóponthoz és a Glacier Point-hoz mentünk fel elöször – ahonnan csodálatos látvány tárult elénk – az egész Yosemite-völgy.
Azután lementünk a völgybe és szinte minden vízesésnél megálltunk. A legtöbb idöt a Bridal Veil és a Yosemite vízeséseknél töltöttük.
A Yosemite völgy északi oldalának szinte minden zugából megcsodáltuk az El Capitan sziklaformációt. Ez a gránit sziklafal olyan jellegzetes, hogy 2010 óta az amerikai negyeddollároson is látható.
A Merced folyótól sziklás legelőkön haladt át az út, míg leértünk a síkságra. Pisztácia, cseresznye és kukorica ültetvények sorát hagytuk magunk mögött, melyeket árasztással öntöztek a magyar szemnek feltűnő gondossággal, alapossággal sok-sok szerte ágazó csatornarendszerekből.
Ezen az estén egy Dennys-ben vacsoráztunk és pihenni tértünk a Vagabond Innben. Los Banos régóta portugál és spanyol bevándorlók városa, így számunkra érdekes volt mindenütt a felirat: angolul IS beszélünk…